Germania: Perioada de probă și șoferii începători
Catalogul amenzilor perioada de probă
fapte | consecințe |
---|---|
1. O încălcare în timpul perioadei de probă | Perioada de probă prelungită cu încă doi ani, seminar avansat |
O încălcare legată de alcool sau droguri | Seminar special avansat |
2. O încălcare în timpul perioadei de probă | Atenție, recomandare de a participa la o consultație psihologică rutieră |
3. O încălcare în timpul perioadei de probă | suspendarea permisului de conducere |
1. B Încălcare | fara masuri de proba |
2. B Încălcare | Perioada de probă prelungită cu încă doi ani, seminar avansat |
3. Încălcarea B în perioada de probă | fara masuri de proba |
4. Încălcarea B în perioada de probă | Atenție, recomandare de a participa la o consultație psihologică rutieră |
5. Încălcarea B în perioada de probă | fara masuri de proba |
6. Încălcarea B în perioada de probă | suspendarea permisului de conducere |
Ghid: Șoferi începători în perioada de probă
Dacă un nou venit a trecut examenul de conducere, bucuria este mare. Dar acest lucru este cel puțin întunecat, deoarece există o perioadă de probă pentru șoferii începători sau șoferii tineri . Aceasta are o durată de doi ani , timp în care noii șoferi trebuie să respecte cu meticulozitate legislația rutieră și regulile de circulație aplicabile în Germania.
În caz contrar, pe lângă sancțiunile general aplicabile din catalogul de amenzi, există riscul unui seminar avansat costisitor pentru șoferii începători și o prelungire semnificativă a perioadei de probă .
În ghidul nostru, vă vom arăta de ce există o perioadă de probă, ce încălcări sau cauze ale accidentelor sunt cele mai frecvente, ce consecințe și măsuri pot fi de așteptat în cazul încălcărilor rutiere cu permis de conducere cu probă și cum este catalogul de amenzi precizează sancțiunile pentru șoferii începători și șoferii în afara perioadei de probă distinctive.
Întrebări frecvente: perioadă de probă
Cât durează perioada de probă?
De regulă, perioada de probă durează doi ani și începe cu finalizarea cu succes a examenului practic de conducere . Cu toate acestea, acesta poate fi prelungit cu doi ani dacă șoferii începători comit infracțiuni administrative grave.
Care sunt încălcările A și B în perioada de probă?
Acestea sunt infracțiuni grave și mai puțin grave. Ghidurile noastre pentru încălcarea A și încălcarea B vă oferă fiecare câteva exemple.
Care sunt consecințele încălcărilor A și B?
Puteți afla când sunt inițiate măsurile de încercare în tabelul de mai sus .
De ce există o perioadă de probă pentru șoferii începători?
În primii doi ani, șoferii începători primesc un permis de conducere cu titlu de probă. Faza de probă a fost introdusă de guvernul federal la 1 noiembrie 1986 și prelungită la 1 ianuarie 1999 prin adăugarea că perioada de probă pentru permisul de conducere auto este prelungită de la doi la patru ani dacă titularul permisului de conducere a comis un trafic grav. încălcare.
Scopul perioadei de probă este foarte simplu: deoarece șoferii începători în special provoacă în mod repetat accidente grave , care ar trebui reduse prin introducerea perioadei de probă. Pe de o parte, numărul mare de accidente se datorează lipsei de experiență a șoferilor începători;
Mai presus de toate, depășirea vitezei și conducerea sub influența alcoolului încă apar cu o frecvență peste medie în grupul șoferilor începători. În consecinţă , reglementări mai stricte se aplică şoferilor începători care sunt flashed în timpul perioadei de probă .
În plus, limita de alcool în sânge se aplică tinerilor șoferi sub 21 de ani , în timp ce limita pentru șoferii peste 21 de ani care nu se mai află în perioada de probă este în prezent de 0,5 la mie. În cazul în care perioada de probă de doi ani a trecut fără incidente deosebite, deținătorului permisului de conducere se aplică reglementările și sancțiunile actuale din catalogul de amenzi în cazul abaterilor.
După cum arată statisticile, mai mult de 80% dintre șoferii începători supraviețuiesc perioadei de probă fără incidente . Fiecare deținător de permis de conducere trebuie să treacă o singură dată prin perioada de probă.
Perioada de proba pentru permis de conducere la 17 ani
Perioada de probă pentru un permis de conducere la 17 ani este identică cu perioada de probă „normală” a fiecărui șofer începător . Oricine aderă la regulamentul de circulație al StVO a depășit perioada de probă după doi ani. Dacă aplicați pentru „conducere însoțită” în Germania, puteți conduce sub o perioadă de probă de doi ani, chiar dacă ați obținut anterior un permis de conducere clasa A1 .
Cu toate acestea, obținerea permisului de conducere la 17 ani nu prelungește perioada de probă. Aceasta înseamnă că oricine și-a obținut deja permisul de conducere la vârsta de 16 ani și, prin urmare, se află deja în perioada de probă de un an, va avea la dispoziție doar un an dacă va promova examenul de permis de conducere pentru conducere însoțită. La 18 ani, perioada de probă a șoferului începător avea să se încheie atunci.
Cu permisul de conducere normal pentru autoturisme (clasa B), perioada de probă reînnoită este chiar anulată complet de perioada de probă a permisului de conducere clasa A1.
Indiferent de permisul de conducere la 17 ani sau de conducere însoțită, trebuie respectată o reglementare importantă, deoarece: Oricine conduce mașina fără permis special , care se acordă doar în cele mai rare cazuri , și este prins fără unul dintre însoțitorii înscriși. , trebuie să aibă permisul de conducere nu se depune, însă, catalogul de amenzi prevede o amendă de 70 de euro și 1 punct în registrul central de circulație din Flensburg.
În plus, trebuie să participe la un seminar avansat pentru șoferii începători. Permisul de conducere categoria B este retras și poate fi reemis cel mai devreme după șase luni și finalizarea seminarului avansat la cerere.
Însoțitorul cu permis de conducere la 17 ani poate avea și maximum un punct în Flensburg, trebuie să aibă cel puțin 30 de ani și să dețină permisul de conducere pentru clasă de cel puțin cinci ani fără întrerupere.
Reducerea perioadei de probă
Din 2004 până la sfârșitul anului 2010, șoferii începători au avut ocazia să scurteze perioada de probă de doi ani. Acest lucru a necesitat participarea voluntară la un seminar avansat pentru șoferii începători, care a fost oferit în anumite școli de șoferi. În acest fel, perioada de probă a fost scurtată cu un an . Cu toate acestea, această reglementare se aplica doar în anumite cazuri și a fost oferită doar în câteva state federale.
Prelungire de probă
Noii deținători de licență care comit încălcări grave sau recurente ar trebui să se aștepte la o prelungire. În acest caz, perioada de probă se dublează de la doi la patru ani .
Totuși, depinde întotdeauna de ce tip de încălcare este. În cele ce urmează vă arătăm ce încălcări duc la o extindere. Factorul decisiv este că perioada de probă pentru permisul de conducere este prelungită numai dacă încălcarea rutieră are ca rezultat o înscriere în registrul central de circulație la Autoritatea Federală de Transport Auto din Flensburg . Acesta este întotdeauna cazul când:
- se aplică o amendă de cel puțin 60 de euro
- a fost comisă o infracțiune rutieră
Dacă un șofer începător are un permis de probă și comite o abatere administrativă care se pedepsește cu o amendă mai mică de 60 de euro și, prin urmare, nu este înregistrat în Flensburg, acest lucru nu are relevanță pentru perioada de probă . În consecință, de exemplu, infracțiunile rutiere precum
- o încălcare a dreptului de trecere fără a pune în pericol
- Depășirea timpului de parcare la un parchimetru
- Depășirea vitezei maxime cu o mașină cu cel mult 20 km/h
de obicei nici o extensie. Încălcările rutiere care au ca rezultat prelungirea perioadei de probă sunt împărțite în două categorii diferite, conform Anexei 12 la Ordonanța privind permisul de conducere (FeV):
- încălcări grave (Catalog A)
- încălcări mai puțin grave (Catalog B)
Șoferii începători care comit o primă încălcare A trebuie să ia în considerare măsuri. Perioada de probă se prelungește cu încă doi ani și trebuie să participe la un seminar avansat pentru șoferii începători . Pe de altă parte, „doar” două încălcări din catalogul B duc la măsuri corespunzătoare . Chiar dacă șoferii începători comit mai întâi o infracțiune B și apoi devin vizibili pe drum cu o infracțiune A, ei trebuie să ia în calcul consecințele.
Catalog A: Ce sunt încălcările grave la trafic?
În FeV există o regulă clară care încălcările aparțin catalogului A și pentru care prima încălcare duce deja la măsuri de încercare. Acestea sunt infracțiuni enumerate în Legea rutieră și Codul penal, de ex. de exemplu.:
- îndepărtarea neautorizată de la locul accidentului (scăpare accidentală)
- Constrângere (de exemplu, din cauza tailgatingului pe autostradă prin aprinderea farurilor)
- intervenții periculoase în traficul rutier (de exemplu, curse de mașini ilegale)
- a conduce in stare de ebrietate
- Conducerea sub influența drogurilor
- omucidere din neglijență sau vătămare corporală
În plus, unele infracțiuni administrative grave sunt infracțiuni A, așa cum arată următoarele exemple din catalogul de amenzi:
- Punerea în pericol pe ceilalți ignorând dreptul de trecere sau greșind la întoarcere
- Nerespectarea semaforului roșu de la un semafor
- Depășirea vitezei (cu toate acestea, măsurile de probă se aplică numai dacă viteza este depășită cu mai mult de 20 km/h cu mașina sau cu mai mult de 15 km/h cu camionul)
- Depășire în interdicție de depășire
- distanță de siguranță insuficientă la mai mult de 80 km/h (mai puțin de jumătate din valoarea vitezometrului)
- Încălcări ale statului de drept
- Nerespectarea semnalelor de oprire ale poliției
- Conduita greșită la trecerile cu pietoni
- Conduita greșită când conduceți pe lângă autobuzele școlare
- Apelarea cu un telefon mobil fără a utiliza un sistem hands-free
Catalog B: Care sunt încălcările rutiere mai puțin grave?
Încălcările rutiere mai puțin grave, în care doar două încălcări conduc la acțiune în timpul perioadei de probă, includ:
- Conducerea cu anvelopele uzate
- marfă neasigurată
- Pericol de la un vehicul avariat care nu este asigurat corespunzător
- Luarea copiilor cu dvs. fără dispozitivul de reținere prescris (scaun pentru copii)
- Parcare pe autostrăzi și autostrăzi unde permisele de parcare nu sunt disponibile
- Termenul limită pentru HU (inspecția principală) depășit cu mai mult de opt luni
Aici, șoferii tineri și șoferii începători nu trebuie induși în eroare de termenul „mai puțin serios”. Pentru că, în ciuda acestei desemnări oarecum banale, aceste încălcări sunt, desigur, întotdeauna periculoase și pot avea consecințe tragice în cazuri individuale.
Reguli de prelungire a perioadei de probă
Legea rutieră prevede următorul nivel de reglementare pentru încălcările de către șoferii începători:
- În cazul unei prime abateri A sau a două încălcări B , biroul permiselor de conducere va prescrie participarea la un seminar avansat pentru șoferii începători . Totodată , perioada de probă se prelungeşte automat cu încă doi ani . Prelungirea perioadei de probă pentru permisul de conducere nu poate fi contestată legal.
- În cazul unei alte încălcări A sau a două încălcări B în timpul perioadei de probă prelungite, titularul permisului de conducere va primi un avertisment scris . În plus, se recomandă să participați la un consult de psihologie a traficului în termen de două luni . Cu toate acestea, această participare este doar voluntară și implică costuri.
- În cazul unei alte încălcări A sau a două încălcări B, în ciuda participării la un seminar avansat pentru șoferii începători și în ciuda unui avertisment scris , permisul de conducere va fi retras . Urmează o așa-numită perioadă de blocare, care durează cel puțin trei luni.
Seminar avansat pentru șoferii începători: costuri, durată, conținut
Un seminar avansat pentru șoferii începători este de obicei oferit și condus de școli de șoferi special aprobate. Costurile sunt între 250 și 400 de euro . Conținutul seminarelor, care se desfășoară în grupuri de până la doisprezece participanți, include discutarea încălcărilor rutiere care au fost comise. În plus, se încearcă să se învețe participanții cum să se comporte în conformitate cu legislația rutieră în viitor .
Participanții nu sunt obligați să susțină un examen separat. Se eliberează un certificat de participare pentru participarea la un seminar avansat pentru șoferii începători . Dacă acesta este prezentat într-un termen stabilit, permisul de conducere sau permisul de conducere va fi repus fără restricții.
Dacă alcoolul și/sau drogurile au fost implicate în încălcarea rutieră, trebuie finalizat un seminar special avansat , care este condus de psihologi special autorizați și se concentrează pe efectele narcoticelor în trafic.
Care este scopul seminarului avansat pentru șoferii începători?
Scopul seminarului avansat este ca șoferii începători (adică utilizatorii drumului în perioada de probă) să recunoască cauzele comportamentului lor incorect în trafic. În plus, strategiile adecvate ar trebui dezvoltate cu ajutorul profesionist al unui instructor auto și/sau al psihologului rutier pentru a evita repetările.
Sunt șoferii începători un pericol?
În medie, aproximativ 130.000 de tineri își obțin permisul de conducere în fiecare an . Majoritatea acestor începători ai permisului de conducere ajung la volan imediat după ce trec examenul de conducere și devin utilizatori activi ai drumului. Cu toate acestea, a avea un permis de conducere și propria mașină nu îl face pe un șofer începător un șofer experimentat și experimentat.
Exact opusul este cazul și din cauza lipsei de practică și experiență de conducere, riscul de accidente este deosebit de mare pentru șoferii începători , așa cum a fost dovedit de numeroase statistici. De exemplu, un studiu al Ministerului de Interne al statului bavarez a ajuns la concluzia că aproximativ 23% din toate accidentele de mașină mortale au fost cauzate de șoferi tineri cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani . Și această grupă de vârstă reprezintă doar 8 la sută din toți șoferii.
Doar din acest motiv, nu este nevoie să discutăm despre sensul sau nonsensul perioadei de probă pentru permisul de conducere. Mai ales că șoferii cursanți parcurg în medie 700 până la 900 de kilometri în timpul formării lor practice de conducere. Potrivit Asociației Instructorilor de Conducere din Baden-Württemberg eV, șoferii de mașini trebuie să conducă aproximativ 70.000 de kilometri pentru a avea o anumită rutină de condus .
Alternativ, se vorbește despre șapte ani de experiență de conducere. Este nevoie doar de timp pentru șoferii începători să stăpânească cu adevărat secvențele de mișcare diferite și paralele care fac parte din conducerea unei mașini – și, în același timp, să adune suficientă energie și de durată pentru a se concentra asupra traficului în consecință.
Acționarea simultană a ambreiajului, schimbarea vitezelor și apoi acordarea atenției la multele lucruri care se întâmplă pe drum, durează fără îndoială o anumită perioadă de timp înainte de a funcționa corect. Dacă apoi porniți muzica, mâncați o gustare mică sau aprindeți o țigară , atenția șoferului este mult redusă și are loc un accident înainte ca șoferul să poată vedea.
În plus, șoferii începători nu au învățat încă cum să evalueze diferitele condiții meteorologice înainte de a se strecura o rutină. Majoritatea șoferilor începători nu sunt familiarizați cu modul în care zăpada, ploaia, gheața sau ceața afectează distanța de frânare sau comportamentul de direcție și cum trebuie adaptat stilul de condus la acești factori.
Statistici: Cauze comune ale accidentelor în rândul șoferilor tineri
Depășirea vitezei, nerespectarea dreptului de trecere, nerespectarea distanței de siguranță precum și conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor sunt câteva cauze „clasice” de producere a accidentelor și se numără și printre cele mai frecvente cauze în rândul tinerilor șoferi, potrivit unui studiu. de către Asociația Instructorilor de Conducere Baden-Württemberg e. V. dovedeste. Mai jos veți găsi cifre, precum și sfaturi și informații despre modul în care șoferii începători (dar și șoferii experimentați) pot evita accidentele.
Cauza accidentului: Viteză crescută
Viteza este una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor . Potrivit sondajelor Oficiului Federal de Statistică, un total de 47.023 din aproape 370.000 de accidente care implică vătămări corporale în 2016 s-au datorat vitezei necorespunzătoare. Aceasta corespunde cu aproape 13 la sută. Șoferii începători subestimează adesea faptul că chiar și mașinile mici au o putere sau o putere ridicată. Performanța KW și un vehicul rapid nu mai pot fi controlate corespunzător de șoferii neexperimentați în situații imprevizibile. Prin urmare, apelul nu poate fi decât să vă adaptați viteza la situația din trafic și , în mod ideal, să luați piciorul de pe accelerație .
Dar șoferii tineri în special tind să impresioneze, astfel încât atractivitatea și tendința de a se prezenta ca șoferi mai rapizi, „cool” sunt deosebit de grozave. Din păcate, există mult prea des o lipsă de rațiune în acest sens, motiv pentru care ar fi util ca și copiloșii să-l facă responsabil pe șofer să nu conducă atât de repede și să fie mai atent. Până la urmă, este suficient să fi fost flashed o dată în timpul perioadei de probă (cu peste 20 km/h prea repede ) pentru a fi nevoit să participi la un seminar avansat costisitor.
Cauza accidentului: nerespectarea dreptului de trecere
Potrivit statisticilor Oficiului Federal de Statistică, regulile privind dreptul de trecere au fost nerespectate în aproape 14,4% dintre accidentele care implică vătămări corporale în 2016. Ca și în alte zone, în primul rând tinerii șoferi cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani sunt cei care provoacă trafic. Pentru a ceda drumul și a nu-i pune în pericol pe alți utilizatori ai drumului, șoferii ar trebui mai întâi să-și reducă semnificativ viteza la intersecții sau – dacă situația/traficul o permite – să se oprească complet.
Sau fac contact vizual cu celălalt utilizator al drumului și încearcă să cadă de acord asupra dreptului de trecere . Pentru că întotdeauna există situații în trafic în care dreptul de trecere nu este complet clar la prima vedere .
Nerespectând distanța de siguranță
14% din toate accidentele care au implicat vătămări corporale în 2016 au fost cauzate de distanța insuficientă față de vehiculul din față . Rezultatul este clasica coliziune pe spate . Mulți deținători de licență în timpul perioadei de probă își supraestimează capacitatea de a reacționa sau își subestimează propria viteză. În special pe drumurile umede sau foarte murdare, distanța de frânare se poate dubla rapid înainte ca mașina să se oprească. Un fapt de care mulți nu sunt conștienți.
Desigur, fiecare șofer care tocmai și-a obținut permisul de conducere va sau ar trebui să știe că distanța de frânare crește semnificativ atunci când conduce mai repede . Dar, în practică, pe stradă, unul sau altul a apreciat rapid greșit acest lucru. Prin urmare, asigurați-vă întotdeauna că păstrați o distanță suficientă față de vehiculul din față, care, conform unei reguli generale, ar trebui să fie cel puțin jumătate din citirea vitezometrului în metri. În acest moment, trebuie subliniat că, în cazul unei coliziuni pe spate, conducătorul vehiculului care circulă în spate este de obicei de vină și, prin urmare, suportă și costurile.
băutură și conducere
Conducerea sub influența alcoolului sau după consumul de droguri este și rămâne o cauză frecventă a accidentelor – din păcate și în rândul șoferilor tineri. Nu degeaba șoferii începători au o limită strictă de alcool în sânge de zero , dar acest lucru nu descurajează pe toată lumea, deși este bine cunoscut faptul că alcoolul, drogurile și multe medicamente limitează sever capacitatea de reacție și capacitatea de a conduce. Și aici, desigur, lipsa de experiență este remarcabilă, deoarece șoferii experimentați sunt încă mai capabili să compenseze chiar și defecțiunile ușoare legate de alcool. Dacă doriți să vă păstrați permisul de conducere pe bază de probă, nu trebuie să vă urcați niciodată la volan sub influența alcoolului , mai ales în perioada de probă .
Prins băut și conducând în perioada de probă! Care sunt penalitățile?
Alcoolul și conducerea nu se amestecă. Șoferii tineri și, în special, șoferii începători trebuie să fie atenți aici în timpul perioadei de probă. Pentru că conform catalogului de amenzi pentru șoferii începători, limita de alcool nu este de obicei de 0,5, ci de 0,0 la mie . Cu toate acestea, acest regulament se aplică nu numai tuturor șoferilor care se află în perioada de probă, ci și tuturor celor care nu au împlinit încă al 21-lea an de viață .
Oricine încalcă limita zero de alcool trebuie, pe lângă sancțiunile prevăzute în tabelul de amenzi, să participe și la un seminar avansat pentru șoferii începători , unde sunt explicate consecințele conducerii sub influența alcoolului (dar și a drogurilor). Cu toate acestea, numai dacă este prima infracțiune legată de alcool. În plus, perioada de probă va fi prelungită astfel încât în loc de cei doi ani obișnuiți să fie obligatorii patru ani de probă la volan.
Dar ce sancțiuni îi așteaptă pe noii șoferi și tinerii șoferi în timpul sau în afara perioadei de probă dacă sunt prinși cu mai mult de 0,5 la mie? Conform catalogului de amenzi, șoferii începători cu o alcoolemie de până la 0,5 pe mil trebuie să se aștepte la o amendă de 250 de euro și 1 punct în Flensburg , cu condiția să nu fie stabilită nesiguranța la conducere. Deținătorii mai în vârstă de permis de conducere trebuie să se teamă doar de consecințe de la 0,5 pe mil.
Cu toate acestea, șoferul începător a devenit vizibil în trafic datorită punctelor din Flensburg și trebuie finalizat un seminar avansat pentru șoferii începători, iar perioada de probă este prelungită cu doi ani. În cazul în care alcoolemie este peste 0,5 pe mil, pe lângă seminarul avansat și prelungirea perioadei de probă, se aplică aceleași sancțiuni ca și celorlalți utilizatori ai drumului care nu se mai află în perioada de probă.
Veți găsi un tabel corespunzător de amenzi și un calculator de amendă în catalogul nostru de amenzi „Conducerea cu alcool și droguri” . Pe lângă amenzile și punctele sensibile, este de temut și o interdicție de conducere. Cu valori de 1,1 pe mil și mai mult, conducerea în stare de ebrietate este deja considerată infracțiune. Retragerea permisului de conducere are loc relativ regulat. Un MPU poate fi, de asemenea, necesar pentru a recâștiga un permis de conducere.
Limită de alcool zero în perioada de probă: de ce?
Limita zero de alcool pentru șoferii începători și șoferii noi ar trebui să asigure o mai bună siguranță rutieră. Din păcate, există nenumărate exemple de șoferi tineri care se urcă la volan beți sau beți după o vizită la o discotecă și provocând accidente grave care se termină adesea fatal. Nu degeaba conducerea sub influența alcoolului este una dintre cele mai frecvente cauze de accidente.
Șoferii cu experiență, pentru care se aplică limita de 0,5 alcool, au rutina necesară în anumite situații de trafic, de care, bineînțeles, încă le lipsește – și pot înțelege mai bine de ce consumul de alcool și conducerea poate avea efecte atât de periculoase. Dar chiar dacă există o limită mai mare de alcool în sânge pentru șoferii cu experiență, ar trebui să fii suficient de sensibil să nu te urci niciodată la volan dacă alcool a mai fost băut – chiar dacă se presupune că erau doar cantități mici.
Flashed în timpul perioadei de probă: care sunt sancțiunile?
Mulți șoferi tineri se îndrăgostesc de emoția de a conduce rapid în timpul conducerii. Cu toate acestea, depășirea limitei de viteză în timpul perioadei de probă poate avea consecințe grave , deși nu există întotdeauna o amenințare de formare ulterioară. În cele ce urmează vă arătăm cele mai importante reglementări pe care Regulamentul de circulație rutieră le prevede șoferilor începători pe tema flashedării în perioada de probă.
Prezentare generală: Afișat în timpul perioadei de probă și ulterior
- Șoferii începători care depășesc viteza prescrisă cu mai mult de 20 km/h pentru prima dată nu numai că trebuie să plătească amenda datorată și să primească 1 punct în Flensburg, dar să participe și la un seminar avansat pentru șoferii începători. Depășirea vitezei cu mai mult de 20 km/h este o încălcare a catalogului A. În consecință, este suficient să circuli cu 71 km/h – după deducerea toleranței – printr-o zonă construită în care este permisă maximum 50 km/h.
- Pentru deținătorii de permis de conducere care și-au încheiat deja perioada de probă , catalogul amenzilor nu prevede nicio altă reglementare în ceea ce privește cuantumul amenzii, numărul de puncte sau, după caz, durata interdicției de conducere, dar există nici un training de continuare pentru asta.
- Oricine este avertizat în timpul perioadei de probă, dar primește doar un avertisment (dacă depășește viteza mai mică de 21 km/h ) nu trebuie să aibă mari temeri cu privire la prelungirea perioadei de probă sau la participarea obligatorie la un seminar avansat. Dar ar trebui înțeles ca o lovitură de avertizare serioasă.
Puteți afla cât de mari sunt amenda, numărul de puncte și durata interzicerii de a conduce în calculatorul nostru de amenzi sau tabelul nostru de amenzi din catalogul actual de amenzi pentru depășirea vitezei . Noii șoferi, în special, sunt sfătuiți să respecte limita de viteză cu mare atenție.
Aprinderea semaforului roșu în perioada de probă: care sunt sancțiunile?
Dacă este posibil, niciun titular de licență nu ar trebui să-și permită o încălcare a semaforului roșu în timpul perioadei de probă. Pentru că aceasta este o încălcare gravă a traficului care duce automat la prelungirea perioadei de probă și la participarea obligatorie la un seminar avansat pentru șoferii începători. Acest lucru nu este doar enervant, ci și asociat cu costuri. Ca să nu mai vorbim de amenzile mari pe care le prevede catalogul de amenzi pentru încălcările semaforului.
Amenda minimă este de 90 de euro și 1 punct , dar conducerea peste un semafor care a fost roșu mai mult de 1 secundă poate duce la o amendă de până la 360 de euro și 2 puncte . În plus, este întotdeauna de așteptat o interdicție de conducere .
Accident în perioada de probă: care sunt sancțiunile?
În ochii legiuitorului, șoferii începători se caracterizează prin lipsă de experiență dar și printr-o disponibilitate sporită de a-și asuma riscuri în traficul rutier . Nu este surprinzător faptul că deținătorii de licențe sunt implicați mai des în accidente în timpul perioadei de probă. Dar de ce consecințe trebuie să ne temem? În principiu, desigur, trebuie făcută o distincție dacă șoferul începător a provocat accidentul sau altcineva este de vină.
Oricine s-a comportat corect în conformitate cu prevederile StVO și este victima accidentului nu trebuie să se teamă de alte măsuri privind perioada de probă . Situația este diferită dacă șoferii noi sunt de vină pentru un accident. Pentru că, de obicei, încălcările rutiere precum depășirea limitei de viteză, încălcarea unui semafor roșu sau nerespectarea dreptului de trecere duc la un accident.
Și dacă cauza accidentului este o așa-numită încălcare A, atunci șoferul trebuie să participe la un seminar avansat și, în același timp, perioada de probă este extinsă la un total de patru ani . În caz contrar, toți cei care au provocat accidentul – indiferent dacă sunt șoferi experimentați sau șoferi începători – trebuie să se aștepte la aceleași consecințe ca urmare a unui accident conform catalogului de amenzi.
Descoperă mai multe la Spflorin.Ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.