Germania: Ai grijă, capcană de viteză! Când este permisă o avertizare pentru radar
Deși este interzis, mulți șoferi folosesc detectoare radar sau aplicații pentru radar. Asta poate costa 75 de euro și un punct în Flensburg. O privire de ansamblu asupra situației juridice.
Una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor pe drum este viteza excesivă. Camerele de viteză și capcanele de viteză ar trebui, prin urmare, să oprească vitezorii. Și, deși este interzis , aproape jumătate dintre șoferi folosesc dispozitive speciale de avertizare radar sau aplicații de radare pe smartphone-urile sau dispozitivele de navigație. Experții juridici de la ARAG fac lumină asupra situației juridice.
Asta spune legea
Legea privind circulația rutieră din Germania (StVO) o formulează clar în § 23 : „Oricine conduce un vehicul nu poate folosi un dispozitiv tehnic sau să-l poarte pregătit pentru funcționare care este destinat să afișeze sau să perturbe măsurile de monitorizare a traficului. Acest lucru se aplică în special dispozitivelor. pentru perturbarea sau afișarea măsurătorilor de viteză (dispozitive de avertizare radar sau de bruiaj cu laser ). Funcțiile corespunzătoare ale dispozitivului nu pot fi utilizate pentru alte dispozitive tehnice care, pe lângă alte scopuri, pot fi folosite și pentru afișarea sau perturbarea măsurilor de monitorizare a traficului.”
Experţii ARAG atrag atenţia că poate costa 75 de euro şi un punct în Flensburg dacă şoferii nu respectă interdicţia . Pe de altă parte, șoferii nu trebuie să-și facă griji că le vor fi confiscate telefoanele mobile , asta ar fi disproporționat. Cu toate acestea, poliția ar putea confisca detectoare radar operaționale și ar putea ordona ștergerea aplicației de pe smartphone.
Radioul și pasagerul din față pot avertiza, luminile intermitente sunt interzise
Indiferent dacă amenda este prea mică sau punctul din Flensburg este prea inofensiv – conform serviciului de industrie Bitkom , aproape jumătate dintre șoferii folosesc dispozitive de avertizare radar sau avertismente de radar pe smartphone-ul lor sau pe sistemul de navigație atunci când conduc vehiculul. 27 la sută se bazează pe o aplicație de avertizare pentru radar de pe telefonul mobil, 14 la sută folosesc un dispozitiv special de avertizare radar și 13 la sută se bazează pe funcția de avertizare a radarului din dispozitivul lor de navigație.
Experții juridici subliniază că StVO se referă în mod explicit la cei care conduc un vehicul – și anume șoferii. Prin urmare, interdicția nu se aplică pasagerilor. El poate transmite verbal șoferului avertismente despre radare și capcane de viteză. De asemenea, șoferilor li se permite să -și folosească smartphone-ul sau sistemul de navigație pentru a afla despre capcane de viteză sau radare înainte de a porni sau în timpul unei pauze. Potrivit experților ARAG , sunt permise și avertismentele cu privire la camerele de viteză la radio , deoarece avertizarea este dată indiferent de locația actuală a șoferului.
În timp ce alți șoferi pot fi avertizați, de exemplu cu semnale de mână , aprinderea farurilor ca semnal de avertizare pentru radare este tabu .
Verdict: Verificați măsurarea
Potrivit experților Arag, șoferii au și opțiunea de a verifica acuratețea măsurătorilor lor de trafic și de a solicita datele brute de măsurare dacă au fost flashed pentru depășirea vitezei. Într-un caz specific, un șofer nu a vrut să se bazeze pe măsurarea vitezei folosind o metodă de măsurare standardizată și a cerut o perspectivă asupra datelor brute de măsurare , care nu se aflau inițial în fișierul fin. Doar Curtea Constituțională Federală a decis ( Az. 2 BvR 1616/18 ) că o procedură echitabilă este posibilă numai dacă șoferul are accessă aibă acces la toate informațiile relevante, chiar dacă acestea nu au fost incluse în dosarul amenzii. Acesta este singurul mod în care poate examina independent aceste informații pentru momente de ușurare.
Google Maps are o nouă funcție de avertizare – dar nu și în Germania
Încă nu există o funcție de avertizare pentru radar pe Google Maps în Germania , a fost activată doar în alte câteva țări. Cu toate acestea, experții subliniază că utilizarea serviciului de hărți online ar trebui probabil interzisă dacă funcția ar fi disponibilă și ar putea fi activată și dezactivată individual. Apropo: în majoritatea țărilor europene , este de asemenea interzisă utilizarea aplicațiilor de radare și altele asemenea. Șoferii riscă pedepse severe dacă sunt prinși făcând acest lucru.
Descoperă mai multe la Spflorin.Ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.